top of page

אימא, אבא  תגידו לו – שיחה עם אימא



שנת הלימודים בעיצומה, מתחיל "מרוץ המרתון" היומי של כל הורה לטיפול בילדים המתבגרים בשלט רחוק. "אימא תגידי לו", "אבא תחזור הביתה", הן שיחת הטלפון הנפוצות ביותר בשעה שתיים בצהרי כל יום, כאשר לדוגמא, שלושה ילדים מגילאי שבע ועד ארבע עשרה צריכים להסתדר לבד ולארגן לעצמם ארוחת צהריים, שיעורי בית, משחקים ב ,X- Box חברים וחוגים.

בישראל עדיין יום הלימודים קצר ובשעה שתיים נמצאים הילדים לבד בבית ואמורים להמתין להוריהם או לפעילות מתוכננת. זה גיל שבו הם ממש לא רוצים מטפלת שתגיע בצהריים, ולמרות כל ההבטחות המצב בלתי נסבל. סדרים נקבעים; מי יחמם אוכל ומי יוריד את הכלים אבל דבר לא מתבצע, מריבות, מכות וטלפונים לעבודה שהופכים את החיים לבלתי נסבלים.






ט: "אני חוזרת הביתה עצבנית וצועקת ללא הפסקה על הילדים. הם מהצהריים מצלצלים ללא הרף למרות שסיכמנו שהם יסתדרו בעצמם"

את מגיעה בחמש וחצי, עבר זמן מאז מריבות הצהריים למה את כעוסה כל כך?

ט: "אני מגיעה לבית של עפיפונים, הבת שלי בחדר מדברת עם חברות, הבן שלי לא מרים את הראש מהאקס בוקס, הקטן מחכה שאקח אותו לחוג. אף אחד לא אומר שלום, אולי עושים טובה ומלמלים משהו.

אכלתם? לא עונים.

למה הכלים לא במדיח , גם זה קשה?! למה יש כוסות מפוזרות בסלון, כבר אמרנו שלא תעשו את זה!!!



וככה אני מתחילה להתרגז ותוך דקה או שתיים הבית מתמלא בצעקות בעיקר עם הבן האמצעי שעונה בצעקות. הקטן בוכה והבת הגדולה, טורקת את הדלת כדי שאני אשמע ששומעים אותי בתוך השיחה החשובה שלה. אני בהתמוטטות."

אם ניסיתם הסכמים, עונשים, פרסים, צעקות ואיומים והכול לא עובד לכם, אל תתנו לקושי לנהל את חיי המשפחה, את הזיכרונות המשותפים ואת חיי היום יום.

לגישת ה – Positive Coaching Psychology כלים בעלי עצימות גבוהה לפתור את האתגר היום יומי בצורה ממוקדת וקצרה, מתבגרים שונאים "שיחות" אז נעשה את זה קצר.

פוסטים מומלצים
חדש בבלוג
תגיות
ארכיון
עקבו אחרי הבלוג
  • Facebook Basic Square
RSS Feed
bottom of page