top of page

האם בן זוגי בוגד בי?

הבגידות לסוגיהן כבר הפכו לחלק מהוויה של זוגות רבים. חלק מקבלים את הפלירטוטים של השותף לחיים כל עוד הוא או היא שבים הביתה. לעיתים נגרר בן זוג לחילופי זוגות אותם רוצה שותפו לחיים מתוך אמונה שזה יסיים את עניין הבגידות ולפעמים הרומנים הכואבים והמתמשכים של שנים הם כאב עצום לכל מי שחי במשולש כזה.

האם ניתן לדעת האם שותפי לחיים בוגד בי? שאלה שאני שומעת מספר פעמים בשבוע. התשובה שלי היא : כן אם רואים את השלטים.


  1. גרירת רגליים – אם אתם חווים הידרדרות מהירה ולא מוסברת ביחסים שלכם ובן/בת הזוג מתעקשים לא לשנות עמדות, לא לשנות התנהגויות, הם נהיים קצרי רוח וכל מחווה לשינוי ולשיפור נתקלת בציניות, האשמות, חוסר עניין, משהו לא הגיוני מתרחש, בעיקר אם מדובר בזוג שחי מתוך בחירה ואהבה בראשית הקשר. זה שלט.

  2. מוות של אינטימיות- בני זוג בוגדים לא פעם משפרים את ביצועי הסקס שלהם אבל אינטימיות של רוך, מגע ארוך, נתינה, התרפות והתפרקות של אושר קשה לזייף עם בן זוג שבוגדים בו או לא אהבים אותו. האינטימיות מפנה את מקומה לסקס חטוף לפעמים מבזה, ריקני, על סף האלימות והכפייה. תחושת בן הזוג היא של כלי קיבול ולא יותר. סתם חיבוקים של אושר נעלמים, בדיחות קטנות גוועות, ליטף קטן בדרך למכונית נעלם, זה שלט.

  3. הטלת אשמה- הדרך השכיחה ביותר ל"בטל" את חשדות הבגידה היא להאשים את בן/בת הזוג כי הם אובססיביים, נטפלים לקטנות, לא מניחים, מעייפים. בתחילה בן/בת הזוג חושבים שאולי באמת הם הפכו לכאלה אך כעבור זמן הם מבינים שהם ממש בסדר. הבוגד מנהל משולש פסיכולוגי בו הוא משחק את ה"תליין" ומגרד את חששות השותף לחיים בדרכים שונות שכולן לרוב מצליחות; הגעה מאוחרת מאוד הביתה ונפילה למיטה , תמיד עייף בשביל בילוי זוגי, הסקס דועך , אבל הוא/היא ער ביותר ונחוש להגיע לאירועים אחרים בחייו. כאשר בן הזוג הנטוש מתלונן והוא "הקרבן" , הופך הבוגד ל "מושיע" ומרעיף פתאום זמן ותשומת לב. ואז... בן הזוג הנטוש מרגיש חרטה וכעת הוא "המושיע" וכך הלאה והלאה ללא שיפור וללא שינוי. זה שלט.

  4. קרבנות של החיים- זו אחת המגננות הנפוצות. האשמה מידית של בן הזוג הנבגד שהוא לא מעריך את שעות העבודה הרבות, את המסירות הרבה לעבודה ולפרנסת הבית כאשר זמן רב משעות אלה מוקדש למעשי הבגידה. כיצד אפשר לעמוד מול אישה בוגדת שמבכה את שעות עבודתה הרבות, את המרחק מהילדים, את הבוס הנוראי, את הטיסות הרבות לחו"ל למען המשפחה?! חוסר איזון של חיי בן הזוג לאורך זמן הפיכת עבודה או תחביב או שניהם לעיקר חייו ונטישת הזוגיות והמשפחתיות. הם שלט גדול שמשהו אחר תופס את לבו.

  5. החרפה של המצב הזוגי- גם טיפול זוגי לא תמיד יצליח. בן זוג בוגד שבא לטיפול מתוך רגשי אשם או חסד לבת/בן זוגו או כקלף לדיון בבית המשפט , מהר מאוד ההגנה על הסוד הופכת את הבוגד לאדם אגרסיבי יותר כלפי בת/בן הזוג כדי לא לתת לאינטימיות אמתית להתרחש. אשמה, דיכאון, חרדה ופחד תופסים את השותף המרמה. מטבע הדברים, זה משפיע על היחסים, משאיר את בן הזוג האוהב מבולבל, עצוב, מודאג. זה שלט.

  6. העדר עקומת למידה זוגית- בן זוג בוגד חי מקונפליקט לקונפליקט. הדבר האחרון שהוא ירצה הן שיחות לאחר מריבה והחלטות על שיפורים. לרוב בן זוג בוגדני יעדיף "ברוגז" או שלום קר כקרח אם יש ילדים באמצע, וייתן לזמן "לעשות את שלו", בסוף הרי מוכרחים לדבר. גם בייעוץ זוגי הבוגד/הבוגדת, לא ירצו לעסוק בהסקת מסקנות חיוביות. הם יעדיפו לשחזר את מריבות הבית בחדר הטיפולים ולצאת כועסים, מרוחקים ופגועים לעוד שבוע ימים. זה שלט.



ברור כי ישנם כל הסימנים הפשוטים של הסתרת הטלפון, העלמות לשיחות ארוכות עם "חבר" מהעבודה, המצאת "צרות" בעבודה, שיפור דרסטי של ההופעה, הרעפת אהבה מוגזמת ועוד. הבוגדים מתוחכמים ודואגים לסדר את הדברים בצורה מיטבית היום זה די קל.

אם רק שניים או שלושה מששת הסימנים שמניתי קיימים בחיים שלכם אזי או שבן/בת הזוג שלכם נמצא רגשית במקום אחר, ואם זה לא קרה, זו רק שאלה של זמן עד שזה יקרה. הלב הריק הוא צייד נצחי.

פוסטים מומלצים
חדש בבלוג
תגיות
ארכיון
עקבו אחרי הבלוג
  • Facebook Basic Square
RSS Feed
bottom of page