top of page

פורנו, סקס וזוגיות


זוגות צעירים לא מעטים וסינגלים מספרים כי הסקס ביניהם גווע. התופעה נפוצה דווקא אצל צעירים. מדי יום כמעט מתפרסמות כתבות בנושא. מה קורה? התשובה פשוטה : פורנו. בעבר נשים היו מתלוננות בטיפול זוגי ,כי בן זוגן קם לאחר קיום יחסי המין, עובר לחדר המחשב ומענג את עצמו. זה היה עלבון. היום זו נורמה. כל אחד לעצמו, עם עצמו גם נשים.


חלק מסממני העולם המודרני הוא: דיגיטציה של הכול, מגיל צעיר מורגל הילד לצרוך הכול במחשב החל משיעורי בית וכלה בשוטטות באתרי פורנו קשים או רכים. בעידוד ההורים העובדים בקריירות כפולות, הופך המחשב למקום מבטחים עליו יכול לפקח ההורה בעת שהוא נמצא בעבודתו. הוא יודע שהילד בבית משחק במחשב.



הילדים מצדם לא קוראים פרקי תהילים ומהר מאוד מוצאים את עצמם משוטטים בין אתרי הפורנו. הם מתרגלים לצרוך פורנו כחלק מסדר היום. מחקרים רבים נערכו בנושא ולכולם אותן בשורות:


ילדים נחשפו לפורנו ברשת, לרוב עקב צפייה לא מכוונת באתרי פורנו במהלך הגלישה, כך מגלה מחקר חדש של חוקרים באוניברסיטת ניו המפשיר, המתפרסם בגיליון החדש של כתב העת Pediatrics. 42% ממשתמשי האינטרנט שהשתתפו בסקר טענו כי צפו בפורנו ברשת ב 12 החודשים החולפים מבלי כלל לחפש אותו. https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3361075,00.html


זוגות נשואים שצופים בפורנו נמצאים בסיכון כפול לגירושין, כך דיווח השבוע עוזר הפרופסור ד"ר סמואל פרי. על אף שפורנו נתפס בעבר כנחלתם של הגברים, נראה כעת שנשים להוטות לא פחות לצפות בפורנו - אולם צפייה בו מביאה עמה מחיר כבד. לדברי ד"ר פרי, הסקרים שבוצעו על זוגות נשואים הראו שנשים נשואות שהחלו לצפות בפורנו הגדילו פי 3 את סיכוייהן לרצות להתגרש. https://news.walla.co.il/item/2990541


מילות החיפוש הנפוצות בותר באתר הפורנו הגדול ביותר הן: מילפיות (אימהות שרוצות סקס), אימהות חורגות ולסביות. https://news.walla.co.il/item/2990541





אז למה הסקס הזוגי פוחת?

סקס עם פרטנר אמתי וקבוע הוא מורכב; הוא מצריך תקשורת, השקעה של זמן, חשק לצאת מהבית, שימת לב לרצונות הפרטנר ולדאוג לסיפוק שלה/שלו.


עם השנים הצפייה בפורנו נהיית קיצונית יותר, והצורך בגירוי נהיה עז יותר , לעיתים אף תנוחות או מעשים שאי אפשר לבקש מהפרטנר למיטה. מתפתח טעם וסגנון והעדפות, שלא קיים במציאות. האכזב מבן הזוג רק הולכת וגדלה ועמה תחושה של החמצה המלווה את כל תחומי החיים הפוסט מודרניים – FoMo.


עינוג עצמי הוא קל בעזרת פורנו , מותאם לסערה הרגשית, ללחץ ולחוזק המגע, דבר הדורש הרבה הסברים, קשב הבנה ושימת לב לניואנסים בין שני בני זוג.


הרגל של צפייה בפורנו כחלק משגרת החיים מפרקת לחצים, מחזקת בדידות, מקשה על השקעה ביחסי מין מתמשכים ומהווה את אחד הגורמים המרכזים לפרידות: ירד לי ממנה/ו.

חשוב לצין כי נשים הן צופות של פורנו לא פחות מגברים מסקר שנערך נמצא כי שיעור הגברים הצופים בפורנו 54.3% ושיעור הנשים עומד על 45.7%.



פוסטים מומלצים
חדש בבלוג
תגיות
ארכיון
עקבו אחרי הבלוג
  • Facebook Basic Square
RSS Feed
bottom of page