top of page

טיפול פרטני

הטיפול הפרטני הוא שותפות בין המטפל למטופל והמשמעות היא אחריות לדרך הטיפולית, תקשורתיות, אקטיביות והכוונה. טיפול יעיל הוא רב תחומי ובנוי על פי צרכי הפונה ולא עפ"י הכשרת המטפל. כמספר בני אדם כך השיות לטפל בהם וע"כ הטיפול הפרטני חייב להתאים לקשיי המטופל, לאמונותיו ולדרך בה הוא תופס את עצמו.

Blue Hummingbird

אני רואה בכל פגישה טיפולית שלושה חלקים מרכזיים: חלק טיפולי קלאסי הבוחן לעומק את מצוקות הפונה ואת מאפייני הצורך. חלק ייעוצי בו נבחנות במשותף דרכים חדשות או משופרות לפעולה וחלק שלישי העוסק בהדרכה והכוונה לפתרונות מעשיים בבעיות קונקרטיות. טיפול אינו חייב להתפרש על פני חודשים ושנים לפעמים טיפול יכול להיות גם פגישה אחת מאירת לב,שכל ועיניים.

מטופלים רבים פונים לטיפול לצורך קבלת אישור לדרכי פעולה שבחרו, לעיתים מתוך בדידות, ולפעמים לאחר עצות לא מתאימות מסביבתם. לא תמיד טיפול חייב לגעת ברבדים הכי עמוקים והממושכים של קורות חיינו.

לעיתים יש צורך "בטיפול שורש" ונדרשת מיומנות גבוהה של עבודה מצד אחד עם מקורות היווצרות הקושי של הפונה ומאידך עם המציאות האקטואלית בה הוא חי ופועל. הטיפול בו אני דוגלת אינו "בועה" או "אי" אליו נס המטופל מהעולם ובונה עולם מנותק מציאות בו הוא מרגיש נוח אך אינו מתמודד עם בעיותיו האקטואליות במציאות החיצונית. טיפול לשיטתי חייב בכל פגישה להיות מחובר למציאות חייו של המטופל בהווה בהתאם לגילו ולמיקומו במעגל החיים.

מטפל מיומן מבין על נקלה את הדפוסים אותם אימץ המטופל במהלך חייו וכיצד הוא שב ומיישם את הדפוסים הלא מוצלחים, בבגרותו, עם אנשים שונים בחייו הפרטיים ובמקום עבודתו. אין צורך לנבור בפרוטרוט, בכל שנות החיים בהן נוצרו הקשיים. לרשות מטפל מודרני העוסק בעיקר בשיטות הנקראות "הכוח השלישי" בפסיכולוגיה, יכולת לאתר ולהבין מהר מאוד יחד עם המטופל מהם דפוסי ההתנהגות הלא יעילים בחייו, מהם מקורות מצוקותיו, במספר מצומצם של פגישות.

טיפול פרטני מודרני הוא מסע לעבר הווה ועתיד משופרים, הנעשה בכלים עוצמתיים ומהירים.

במידה ודרך זו מתאימה לך, הינך מוזמן/ת לפגישה טלפונית ראשונית.

פוסטים מומלצים
חדש בבלוג
תגיות
ארכיון
עקבו אחרי הבלוג
  • Facebook Basic Square
RSS Feed
bottom of page