top of page

עצות פשוטות לשינוי מהיר ואיכותי של קשר עם ילדכם:

הקורונה והמלחמה חשפו אצל הורים רבים את הקושי בתקשורת עם ילדיהם. קושי שהוביל לבעיות התנהגות ותגובות לא הכי טובות שבין הורים לילדים.



מה ניתן לעשות ובתהליכים יחסית קצרים?

  1. אין קסמים - אין שיטות בשלט-רחוק לטיפול בילדים. כל דבר שתרצו לשנות או לשפר ביחסים, זכרו שאתם מחויבים להשקיע זמן ומאמץ בתהליך.

  2. לא תוכלו להוות דוגמא שלילית, במובן שאתם תוכלו לשבת שעות עם הנייד בטיק טוק ובאינסטגרם ולצפות שהילד שלכם יהיה נקי ממסכים.

  3. אהבה תמיד קיימת - תזכרו שהילד שלכם תמיד, ירצה את קרבתכם ואהבתכם. גם אם נעשו שגיאות בעבר, די בקלות אפשר לתקן.

  4. סמכות הורית אפשר להפעיל רק בגילאים צעירים. אח"כ זה קשה ומיותר. מה שמשפיע על הילד זו קרבה ואהבה שחבל לו לאבד אותה. לכן תקשורת חיובית ומקרבת היא הבסיס לכל קשר בוגר. (חשבו עליכם, כמה ובאיזו צורה היו משפיעות עליכם גערות שליליות סמכותניות, וכמה היה משפיע עליכם לטובה קשר חיובי ומקרב)

  5. עקביות היא לב ההצלחה. ייתכן שחלק מהעצות המפורטות נראים לכם מובנים ואולי אתם עושם אותן, בחלק מהזמן. אז הסוד הגדול הוא לא בלפעמים ולא בחלק מהזמן, אלא באופן קבוע ושיטתי.

אז בואו נתחיל בצעדים קטנים ויעילים:

1. השתדלו לפחות פעם בשבוע לבלות שעה בנפרד עם כל ילד מחוץ לבית. לא רק לצרף אותו לסידורים ולקניות, אלא ממש ללכת איתו לבד, לאכול יחד, לשחק בפארק שקרוב לבית, ללכת איתו לחנות רק עבורו ולהתמסר לקניית כדור שהוא רצה כבר זמן רב. לתת לו זמן שירגיש מיוחד וחשוב ולא "על הדרך".

2. הדגישו נושאי עניין משותפים ביניכם, כל שהילד ירגיש שאתם חווים איתו את עולמו ואתם איתו.

3. הקשיבו לו ממש וזכרו את מה שנאמר לכם. אל תזלזלו בדברים או תדחקו או תבטלו אותם. הזמן רץ וביום שתרצו שהוא ישמע אתכם, הקשר יהיה משובש. אם הילד סיפר לכם אירוע שקרה לו, חיזרו אחר הדברים ששמעתם ממנו כדי לוודא שהבנתם הכול בצורה נכונה.

4. הזכירו את מה שנאמר לכם, כדי שהילד יבין שאתם זוכרים את מה שהוא אמר לכם.



5. המנעו מוויכוחים, תנו עצה. למשל, אני הייתי פונה למורה ולא שותק על מה שקרה, אבל את ילדה גדולה ומבינה יותר טוב ממני מה נכון בכיתה שלך, אז בואי נלך עם הקו שלך.

6. מותר לא להסכים. פשוט תגידו בוא/י נסכים שלא נסכים. 7. כאשר צריך להציב גבול, ציינו את ההשלכות של המעשים שלא תמיד ברורים לילדים גם אם הם כבר מתבגרים צעירים.

8. אפשרו בחירה בין אופציות ולא כפייה. אם ההצעה שלכם טובה, לא תהיה בעיה לילד/ה קושי לבחור באופציה הנכונה.

9. לא לתת מחמאות ריקות, בסגנון אתה מלך, את מדהימה, את תצליחי בכול רק תבחרי. תנו מחמאה שקשורה להתנהגות או תכונה. " מדהים הבניין שבנית מהלגו, איזה תכנון מבריק, מרשים . גא בך. " מחמאות כמו, אתה גאון, אין עלייך, לא מספקות שום מידע חשוב לילד אודותיו.

10. לא לדבר מ"על הראש" של הילד, לא עליהם, לא על אחיהם או על הוריהם הגרושים. הם מבינים, מרגישים ומומחים לשפת גוף והבעות פנים.

11. זמן משותף טבעי- רבים מאיתנו עובדים מהבית וגם אם לא, נצלו את זמן הארוחה לשיחה משפחתית ואישית. אל תוותרו על זה. זה זמן מיוחד וחשוב. בלי מסכים ובלי מריבות.

12. שמעו את הילדים שלכם מיד כאשר הם חוזרים מהגן או בית הספר, זה הזמן לשמוע מה באמת היה היום. ככל שהזמן מתרחק וחוויות אחרות נדחסות לסדר היום, הדברים מתרחקים, מתעממים ונדחקים.

13. קבעו טכסים משפחתיים משלכם. למשל, שולחן יום הולדת עם עוגה ומתנות בכל יום הולדת של כל בן משפחה בבוקר של יו ההולדת שהוא קם. הליכה ביחד של כל המשפחה לכל סרט חדש של דיסני שיוצא בקיץ בקולנוע. משחק כדורגל כל יום שישי בשעה ארוחת בוקר משפחתית עם תפריט קבוע בשבת בבוקר.


מניסיון אילו הן ההשקעות החשובות והמניבות ביותר שתעשו בכל חייכם.

פוסטים מומלצים
חדש בבלוג
תגיות
ארכיון
עקבו אחרי הבלוג
  • Facebook Basic Square
RSS Feed

אביבה פרידמן

Coaching Psychology

אורי ניסן 3, רמת גן

aviva.friedman@gmail.com

 

תודה על ההודעה, אשוב אליך בקרוב

התקשר/י או השאיר/י פרטים ונבדוק תוך דקות האם הטיפול יסיים את המשבר והקושי:  
052-6336662
  • Wix Facebook page

Coaching Psychology

בפייסבוק

@2014 אביבה פרידמן | Coaching Psychology

bottom of page