top of page

אימון בגישה פסיכולוגית

טיפול פסיכולוגי או אימון? במקום להתלבט מה טוב יותר, מגיעה גישת Coaching Psychology - CP מאחדת בין השניים וטורפת את כל הקלפים בתחום הטיפול במשברי חיים.

אז למה זה כדאי? הנה כמה עובדות שכדאי לדעת על CP :

■ בשיטת האימון הפסיכולוגי הדגש הוא על בניית פתרונות ופחות נבירה בכל הסיבות של למה ומדוע, שלרוב לא מייצרות פתרון אלא מציפות בעוד כעסים. נבירה בבעיה מושתת על הנחה שגויה כי הבנת כל הסיבות יביאו לשינוי. המחקרים בתחום, יחד עם ההרגשה של מטופלים ומטפלים רבים הראו, כי מודעות רבה איננה מונעת חזרה על שגיאות אופייניות לנו. לעומת זאת, מיקוד האנרגיה שלנו בפתרונות ובראיה חיובית של ההווה והעתיד, הם בעלי פוטנציאל גדול יותר להביא לשינוי. המטפל מסייע בראיה חדשה של המציאות ועוזר לגבש כלי אימון המתאימים יחד עם ליווי שיטתי ומקצועי.

■ השינוי החיובי יכול להתרחש בפרק זמן קצר, באימון הפסיכולוגי וזאת בניגוד לשיטות אחרות בפסיכולוגיה אשר יוצאות מנקודת הנחה שיש לעבוד על הבעיה לאורך זמן לא מבוטל.

■ באימון הפסיכולוגי שמים דגש על העתיד ופחות על העבר וההווה. במהלך האימון המטופל מברר מה הוא היה רוצה שיקרה ופועל על מנת להשיג זאת. הדגש באימון הפסיכולוגי בניגוד לשיטות אחרות הוא יותר על העתיד מאשר על העבר.

■ באימון הפסיכולוגי נבנה מודל עבודה אישי המותאם אישית לכל מטופל ובאמצעות בניית אסטרטגיה עבורו כאדם יחיד ומיוחד. אין מודל או תיאוריה אחת מובילה שמדריכה את המטפל, זהו לא מתכון אחיד לכול אדם או לכל זוג ומשפחה.

■שימוש במשאבים ובמוקדי הכוח של המטופל: בשיטה הזו המטפל מסייע למטופל להבין מהם המשאבים שכבר קיימים אצלו, עוזר לו לעשות שימוש נכון ביכולות שלו ובכך מסייע לו להתמודד עם הקשיים בכוחות עצמו.

■ שינוי, במיוחד חיובי, נתפס כבלתי נמנע על ידי המטפל ולכן בזמן האימון תמיד תהיה ציפייה חיוביות מצדו של המטפל דבר שיסייע למטופל להגיע לתוצאות חיוביות יותר.

באמצעות שיטה זו, במהלך טיפול ממוקד ביותר מקבל המטופל כלים עוצמתיים לא רק לפתרון מידי של משבר בתחום העבודה, הזוגיות, הילדים והמשפחה, דיכאון או חרדה, הוא גם לומד כיצד להתמודד עם משברים עתידיים באופן מוצלח ומהיר.

Grant, A. M., (2019) Solution-focused coaching: The basics for advanced practitioners. The Coaching Psychologist, Vol. 15, No. 2, December 2019.

Grant, A. M., (2012) An integrated model of goal-focused coaching: An evidence-based framework for teaching and practice. International Coaching Psychology Review. Vol. 7 No. 2 September 2012. © The British Psychological Society.

פוסטים מומלצים
חדש בבלוג
תגיות
ארכיון
עקבו אחרי הבלוג
  • Facebook Basic Square
RSS Feed
bottom of page