top of page

מה מיוחד בשיטת הטיפול המשפחתי והזוגי בגישת הפסיכולוגיה החיובית

טיפול משפחתי בגישת הפסיכולוגיה החיובית הוא חוויה מרתקת של מסע משותף למקומות של תקשורת, הבנה, בניית אמון וצמצום פערים. בעוד שגישות אחרות מגדילות את הפערים בין בני הזוג, נוברות רבות בהיסטוריה הלא חיובית, מאפשרות מריבות חוזרות בחדר הטיפולים או ציטוטי איומים זה כלפי זו, הרי כללי ה- Setting של הטיפול הפסיכולוגי שונים כבר מראשיתם ועקרונותיהם מובהרים מראש ומוסכמים כי רוח הטיפול היא מציאת פתרונות ולא העצמת מריבות או חלוקת אשמות.


Source: pexels-photo-556667


1. ערכים: רוח הטיפול הוא של אמפטיה, חיזוק הזוגיות מהרגע הראשון, חיבה, קשר, חום ובעיקר הבנה שאם הגעתם לטיפול, אתם רוצים שינוי, לא פרידה , לא העצמת המשבר ולא למחזר את העבר.

2. אבחון חיובי: אין מריבות, באים לפתור בעיות לא לריב בחדר הטיפולים. תפקיד המטפל הוא להוביל לשינוי ולא לקבע מצב קשה או להחריף אותו עוד יותר. השיטה מתמקדת בקשיים המוצגים "כאן ועכשיו" ונוטה לחקור את העבר הרחוק , רק אם יש צורך. חלק מהמידע הקשור לעבר, למשפחת המוצא לאירועי עבר משמעותיים, יכול להימסר בהתכתבות ולכן חוסך זמן.

3. הצבת מטרות ריאליות להצלחת ההתערבות: הצבה משותפת של יעדים לשינוי ושיפור. הסרת איומים , פחדים, טיפול בכעסים, התפרצויות זעם ואובדן שליטה. טיפול בחסמי הצלחה כמו: התמכרויות, שקרים ובגידות. בניי הבנות וגשר לגבי חילוקי דעות בנושאי ההורות של שני בני הזוג, התמודדות עם משפחה כפולת קריירה, מתבגרים רועמים, הורים ובית הספר.

4. התערבות חיובית: הצגה, למידה ותרגול של דרכי תקשורת המבטאות את הרגשות הכואבים בדרך בונה ולא הרסנית. למידה של שפה חדשה שבה שומרים אחד על השני במקום להרוס זה את זו. התמודדות עם אתגרי חשיבה של תפיסה אחרת לבעיות שמוצגות. אימון לגמישות , לנתינה , לרוך ולחידוש מה שאבד בזוגיות. במקרים של מריבות מרות וחוסר יכולת של הזוג להתפנות ל"הווה", נעשית התערבות המנקזת את ההצפה הרגשית.


אני עובדת בשתי קליניקות: רמת השרון ורמת גן

עובדת עם חברות ביטוח

פוסטים מומלצים
חדש בבלוג
תגיות
ארכיון
עקבו אחרי הבלוג
  • Facebook Basic Square
RSS Feed
bottom of page