top of page

אתגר הורי - לקויות למידה שהן תוצר של בית הספר לא של הילד שלכם

בואו נביט אל מערכת החינוך, גם בתי הספר שעברו שינויים גדולים בעשורים האחרונים, עדיין יש בהם חלק בלתי נתפס בעיניי, שהיה מפרק כל מבוגר לרסיסים.


כל 45 דקות באופן שרירותי חייב כל תלמיד למצוא עניין וקשב במקצוע לימודי, שמישהו החליט שהוא חשוב עבורו. כך כל 45 דק' לומדים היסטוריה, ועד שהילד הבין על מי ומה ואיפה נמצא הקרב החשוב עליו דיבר המורה , הוא עובר ל - 45 דק' שרירותיות לשיעור במדעים על הולכה חשמלית והדלקת נורה, שנסיים בשיעור הבא.

מבוגר נורמטיבי לו היה צריך להחליף תדר של מודעות, תפיסה, ומטלות, כל 45 דק' היה מתפטר מידית.


אני כותבת כאימא לילד כזה מוכשר וכמטפלת הנתקלת השאלות הללו. הפתרון והסוף להתייסרות קשורים לשלושה משתנים:

  • מידת מוכנות ההורים להתמודד עם קשיי הילד שלכם,

  • חומרת הבעיות

  • הציפיות מהילד

אתחיל בצפירת הרגעה, זה הילד שלכם, הוא גם דומה למישהו מכם וחשוב שהוא ידע את זה, הוא גדל אצלכם ולכן תאמיני בו ובכם, זה תמיד נושא פרי בכל מישור בחיים.

הוא עוד יגדל ויתפתח קוגניטיבית ורגשית. הוא ישתנה וימצא מעקפים עם השנים לאתגרים שונים שיוצבו לפניו.




לי זה קרה עם הבן שלי רק בתיכון ועם בתי רק בשנה השנייה בלימודיה באוניברסיטה. בחודש מרץ הקרוב היא תסיים את לימודי דוקטורט לווטרינריה, בארץ, עם ציונים מעולים וסיכוי לקריירה מופלאה.

אני נעזרתי בתובנות של גרדנר שציין כי כל האתגרים המצריכים כעת תרופות וטיפולים מייגעים חסרי תועל לפעמים, שייכים לסוג אחד של אינטליגנציה והיא: אינטליגנציה אקדמית. גרדנר מנה שמונה סוגי אינטליגנציות שבהן ניחן אדם. בביה"ס משותפות מעט מהיכולות שבהן ניחן ילדכם.

הילד שלך ניחן בכמה סוגי אינטליגנציות, העדיפי אותן בברור. עד גיל 17 בו יתחילו הבגרויות יהיה לו הרבה זמן למצוא מעקפי למידה משל עצמו.


לי זה הצליח. בני ניגן בפסנתר, יצר בקרמיקה וקיבל ציונים נמוכים בתעודה. רק בתיכון הוא מצא את דרכו וסיים עם בגרות מלאה. היום הוא שמאי מקרקעין. זו הייתה דרך ארוכה. אין קיצורי דרך, הרבה מאבקים והתמודדויות, אבל על ילדיי שמרתי. אני ספגתי את ביה"ס.

מאחלת לך ולכולנו כאן הרבה התמדה, ואושר מהילדים המופלאים שלנו.

פוסטים מומלצים
חדש בבלוג
תגיות
ארכיון
עקבו אחרי הבלוג
  • Facebook Basic Square
RSS Feed
bottom of page