top of page

הקול פתוח- אל תתערבו לי – יצירה בהפרעה


אל תתערבו לי – יצירה בהפרעה בשילוב קטעים תיטראליים נבחן במשדר "הקול פתוח" את מקומן הקונפליקטואלי של אמיתות חיים מקובלות המתנגשות עם עולמן החי והסוער של נשים. גם נשים החושבות שהן משוחררות לחלוטין, תגלנה כמה הציפיות מנשים לא רק שהן קיימות ובועטות, אלא שוכנות עמוק בראש של כל אישה בת זמננו.

נשות אנסמבל "קוקייה" יציגו שלוש תמונות ממופען "אל תתערבו לי – יצירה בהפרעה" ובעזרתן נחשוף את האבסורד, שבמפגש הבלתי אפשרי, בין נורמות חברתיות למציאות. יצירת קומית – סאטירית, הבוחנת בהומור נוקב את חוויות החיים של נשים בעולמנו. (האנסמבל הקם ב – 2008 על ידי שרון שלומי נאים, שחקניות נוספות הן: ענת ניסני ולירון איתן.)

"לייק ליידי" (נכתב ע"י שרונה בוטנרו) הדרך שבה אנו הנשים מעבירות את האמונות והדעות על נשים , לבנותינו, לנשים אחרות וכמובן גם לגברים. בדרך מיוחדת חושפות השחקניות את האמיתות שלימדו אותנו עד אבסורד, ומאפשרות דרך חשיבה חדשה.

"אנושות" השיח הפנימי והסבל הקיומי נפגשים דרך המלל האינסופי המצווה בראש, לנעול עקבים, להוריד שיער, כאבי מחזור... ואם זה לא מספיק, השיפוטיות שלנו את הנשים האחרות על ידי נשים וגברים בחברה. הכוונה היא למצוא מקום לשינוי מתוך חמלה והעצמה והבנת הכוח הפועל על כולו לצייתנות חברתית.

"פינת ליטוף" המצב הקשה שבו אישה במצבי חייה הקשים ביותר נדחקת להצדיק את המצב לטובת האשם. לשתוק כדי לא לעורר מהומה, הוא מתחכך ואנחנו שותקות, שואלות בכאב אחר אונס גופני או הטרדות מילוליות, למה קפאתי?! כאילו יש הכנה לדברים כאלה..

שרון שלומי נאים, מספרת כי לאחר ההופעה הראשונה גברים ונשים יוצאים מההצגה ומספרים לה שהם כבר לא יכולים להסתכל על המצב כמו שהסתכלו עד היום, וזו המתנה הכי גדולה שיכלו לקבל. גברים שאמרו שהם ידעו מה נשים עוברות אבל לא ידעו עד כמה. גבר שאמר שחשב שהוא מבין נשים, מבין עכשיו באמת מה זה להיות אישה. ונשים שאמרו שהן כבר לא מרגישות לבד, ושנגענו בדברים שהן מספרות לעצמן או לחברה טובה.


פוסטים מומלצים
חדש בבלוג
תגיות
ארכיון
עקבו אחרי הבלוג
  • Facebook Basic Square
RSS Feed
bottom of page