top of page

טיפול זוגי

טיפול משפחתי וזוגי הם מלאכת מחשבת של רקימת צרכים, חלומות, מאווים ותשוקות של אנשים שלפעמים חלומם לאושר משותף התנפץ. הטיפול הזוגי כובש לו מקום נרחב היום, עם המודעות לעליה במספר הגירושין והפרידות. בשנים האחרונות אני חווה עליה מתמדת, במספר הזוגות הצעירים הפונים לייעוץ זוגי בטרם נישואין או בטרם יצירת התחייבות גורלית.

Lovebirds

העשורים הקודמים התאפיינו בגירושין מהירים ובאי רצון לסבול את "פגעי הצד השני" בשונה ממודל ההורים של שנות ה- 50 שחיו בסבל רב לעיתים זה לצד זו. ההחלטה ש"אני אהיה מאושר ואם לא אז אלך", הולידה את "מגפת הגירושין" בארץ בשלושים השנים האחרונות. היום, ילדי ההורים של שנות ה- 80 ו ה- 90 אינם ממהרים כמו הוריהם להינשא בגיל צעיר אך גם בשונה מהם, הם מתעקשים יותר ויותר לתקן קשרים שנפגמו ולעבוד על הקשר הזוגי והמשפחתי.

הטיפול הזוגי בודק את שלושת הצירים עליהם מושתת זוגיות ארוכת טווח: משיכה ותשוקה הדדית, תקשורת בין אישית מוצלחת ומטרות ארוכות טווח משותפות. פגיעה או חסר באחד מהמשתנים הללו גורם לבעיות משמעותיות רבות. הטיפול הזוגי לעיתים יכול להתפצל גם לפגישות פרטניות עם כ"א מבני הזוג ולפגישות משותפות אחת לשבועיים לשלושה תלוי במאפייני הקושי.

הטיפול הזוגי אפקטיבי ויעיל כיון שהמטפל המיומן לרוב מצליח לכוון את אותן אנרגיות של כעס והרס לכיוונים של בניה מחדש, עוררות רגשית מחודשת, אושר זוגי וקבלה אחד של האחר ממקום בריא ומעצים. לזוגיות יש כוח רב בריפוי חוליים אישיים, יכולת של מתן משוב אמיתי, ושותפות גורל שהופכת את הזוגיות משדה קרב למפגש של חברים אוהבים ושותפים.

לרוב זוגות פונים בעת משבר חריף כאשר היחסים טעונים מאוד ואז הטיפול מורכב , מסובך ומערב מיומנות של פתרון משברים וסכסוכים. כדאי לא להמתין לזמן בו אתם כבר מיואשים ואז לפנות לייעוץ. כאשר ההרגשה נהיית כבדה, התקשורת מקרטעת ויחסי המין הופכים לנדירים, זה הזמן לפנות לטיפול.

ההמתנה והציפייה שהדברים יסתדרו מאליהם, או ש"הזמן יעשה את שלו", החשיבה הזו לרוב נכשלת, לזמן יש תפקיד אחד - לעבור, את האתגרים שלכם כזוג או משפחה רק אתם יכולים לפתור.

פוסטים מומלצים
חדש בבלוג
תגיות
ארכיון
עקבו אחרי הבלוג
  • Facebook Basic Square
RSS Feed
bottom of page